Projekt UE
BALTICON S.A., z siedzibą w Gdyni przy ul. Tadeusza Wendy 15, realizuje projekt nr POIS.03.02.00-00-0051/18 pn. „Budowa terminalu intermodalnego służącego do przeładunku kontenerów w relacjach droga-kolej, lub kolej-droga, składowania kontenerów oraz czynności usługowych niezbędnych do funkcjonowania kontenerowego transportu intermodalnego”. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Szanowni Państwo,
Informujemy, że w związku z realizacją projektu pn. „Budowa terminalu intermodalnego służącego do przeładunku kontenerów w relacjach droga-kolej, lub kolej-droga, składowania kontenerów oraz czynności usługowych niezbędnych do funkcjonowania kontenerowego transportu intermodalnego”, zdecydowaliśmy się wydłużyć termin jego realizacji do dnia 30.06.2023 r. W dniu 16.05.2023 r. jako Beneficjent podpisaliśmy Aneks nr 4 do Umowy o Dofinansowanie. Aktualne dane dotyczące projektu:
Aneksy do Umowy o Dofinansowanie nr POIS.03.02.00-00-0051/18-01:
Aneks nr 1 (02.06.2020 r.) – wydłużenie terminu realizacji projektu do 31.12.2022 r.
Aneks nr 2 (19.04.2022 r.) – aktualizacja harmonogramu realizacji projektu oraz jego kosztów całkowitych
Aneks nr 3 (01.09.2022 r.) – wydłużenie terminu realizacji projektu do 31.03.2023 r.
Aneks nr 4 (16.05.2023 r.) – wydłużenie terminu realizacji projektu do 30.06.2023 r.
Termin realizacji projektu: 01.01.2019 r. – 30.06.2023 r.
Planowany całkowity koszt realizacji Projektu: 29 963 843,93 PLN
Maksymalna kwota wydatków kwalifikowanych: 22 523 400,00 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania ze środków UE: 11 261 700,00 PLN
Cel projektu:
Głównym celem realizacji projektu jest budowa terminalu intermodalnego w Gdańsku zlokalizowanego w sieci TEN-T
Zakres projektu:
Projekt zakłada m.in.: budowę terminalu intermodalnego (ok. 6 ha), wykonanie sieci wodno-kanalizacyjnej, kanalizacji deszczowej, infrastruktury energetycznej i oświetleniowej oraz zakup specjalistyczych urządzeń niezbędnych do obsługi terminalu.
Główne zadania realizowane w ramach kosztów kwalifikowalnych:
Budowa placu składowo – przeładunkowego wraz z budową sieci i przyłączy,
Zakup urządzeń do obsługi terminalu,
Usługa nadzoru nad robotami budowlanymi,
Usługa zarządzania projektem (w tym wdrażanie i rozliczanie projektu),
Działania informacyjno-promocyjne.
Zgłaszanie nieprawidłowości:
Instytucja Zarządzająca Programem Infrastruktura i Środowisko, przywiązuje szczególną wagę do zapewnienia realizacji projektów w ramach Programu w sposób:
– etyczny,
– jawny,
– przejrzysty.
W związku z powyższym stworzone zostało narzędzie do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości dotyczących projektów finansowanych ze środków pochodzących z Programu Infrastruktura i Środowisko.
Poniżej wskazujemy link do zgłaszania nieprawidłowości dotyczących projektów finansowanych ze środków pochodzących z Programu Infrastruktura i Środowisko
https://www.pois.gov.pl/strony/zglaszanie-nieprawidlowosci/
Kalendarium projektu:
31.05.2023 - zakończenie realizacji projektu nr POIS.03.02.00-00-0051/18
18.05.2023 - zorganizowanie konferencji mającej na celu promocję projektu
29.03.2023 - dostawa na terminal kontenerowy Balticon S.A. dwóch naczep terminalowych (realizacja umowy z dnia 17.10.2022 r., zmienionej aneksem z dnia 20.02.2023 r.)
20.02.2023 - podpisanie aneksu do umowy z dnia 17.10.2022 r. z firmą CIMC Trailer Sp. z o.o., przedłużającego termin realizacji dostawy do dnia 28.04.2023 r.
09.02.2023 - dostawa na terminal kontenerowy Balticon S.A. dwóch ciągników terminalowych - Kalmar TI2i (realizacja umowy z dnia 19.07.2022)
30.11.2022 - dostawa na terminal kontenerowy Balticon S.A. układarki kontenerowej typu Empty Container Handler- Kalmar DCG110-45ED8 (realizacja umowy z dnia 31.01.2022)
17.10.2022 - podpisanie umowy na dostawę dwóch naczep terminalowych dla terminalu Balticon S.A. z firmą CIMC Trailer Sp. z o.o.
10.10.2022 - dostawa na terminal kontenerowy Balticon S.A. układarki kontenerowej typu Reachstacker - Kalmar DRG450-60S5X (realizacja umowy z dnia 31.01.2022)
14.09.2022 - ogłoszenie wyboru dostawcy dwóch naczep terminalowych dla terminalu kontenerowego Balticon S.A. (zwycięska oferta: CIMC Trailer Sp. z o.o., ul. Handlowa 21, 81-061 Gdynia)
09.09.2022 - termin składania ofert na dostawę dwóch naczep terminalowych dla terminalu kontenerowego Balticon S.A.
01.09.2022 - podpisanie Aneksu nr 3 do Umowy o Dofinansowanie nr POIS.03.02.00-00-0051/18-01 wydłużającego termin realizacji projektu do dnia 31.03.2023 r.
08.08.2022 - publikacja zapytania ofertowego na dostawę dwóch naczep terminalowych dla terminalu kontenerowego Balticon S.A.
19.07.2022 - podpisanie umowy na dostawę dwóch ciągników terminalowych dla terminalu Balticon S.A. wraz ze świadczeniem usług serwisu z firmą Cargotec Poland Sp. z O.O.
12.07.2022 - ogłoszenie wyboru dostawcy dwóch ciągników terminalowych dla terminalu kontenerowego Balticon S.A. wraz ze świadczeniem usług serwisu (zwycięska oferta: Cargotec Poland Sp. z O.O., ul. Metalowa 2, 73-102 Stargard)
30.06.2022 - termin składania ofert na dostawę dwóch ciągników terminalowych oraz dwóch naczep terminalowych dla terminalu kontenerowego Balticon S.A. wraz ze świadczeniem usług serwisu
24.05.2022 - publikacja zapytania ofertowego na dostawę dwóch ciągników terminalowych oraz dwóch naczep terminalowych dla terminalu kontenerowego Balticon S.A. wraz ze świadczeniem usług serwisu
06.05.2022 - zakończenie budowy podetapu 2.2. II etapu robót budowlanych – zakończenie budowy terminalu
19.04.2022 - podpisanie Aneksu nr 2 do Umowy o Dofinansowanie nr POIS.03.02.00-00-0051/18-01 aktualizującego harmonogram realizacji projektu oraz jego koszty całkowite
31.01.2022 - podpisanie umowy na dostawę wozów przedsiębiernych do przeładunku kontenerów (Reachstacker oraz Empty Container Handler) z firmą Cargotec Poland Sp. z O.O.
26.01.2022 - ogłoszenie wyboru dostawcy wozów przedsiębiernych do przeładunku kontenerów (Reachstacker oraz Empty Container Handler)(zwycięska oferta: Cargotec Poland Sp. z O.O., ul. Metalowa 2, 73-102 Stargard)
18.01.2022 - termin składania ofert na dostawę wozów przedsiębiernych do przeładunku kontenerów (Reachstacker oraz Empty Container Handler)
16.12.2021 - publikacja zapytania ofertowego na dostawę wozów przedsiębiernych do przeładunku kontenerów (Reachstacker oraz Empty Container Handler)
30.11.2021 - spotkanie z kontrahentami w ramach promocji projektu
29.09.2021 - zakończenie budowy podetapu 2.1. II etapu robót budowlanych
20.05.2021 - przekazanie placu budowy Wykonawcy
10.05.2021 - podpisanie umowy na Wykonanie Robót Budowlanych z Firmą Budowlano – Drogową MTM SA
05.05.2021 - ogłoszenie wyboru Wykonawcy Robót Budowlanych – etap II (zwycięska oferta: Firma Budowlano – Drogowa MTM SA)
26.04.2021 - termin składania ofert na Wykonawcę Robót Budowlanych – etap II
25.03.2021 - publikacja zapytania ofertowego na Wykonawcę Robót Budowlanych – etap II
19.03.2021 - podpisanie umowy o pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego
19.02.2021 - ogłoszenie wyboru Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (zwycięska oferta: firma PRO-INSTAL Franciszek Żukowski)
05.02.2021 - termin składania ofert na pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego
26.01.2021 - publikacja zapytania ofertowego na pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego
18.06.2020 - podpisanie porozumienia o rozwiązaniu umowy o pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego
02.06.2020 - podpisanie Aneksu nr 1 do Umowy o Dofinansowanie nr POIS.03.02.00-00-0051/18-01 wydłużającego termin realizacji projektu do dnia 31.12.2022 r.
16.01.2020 - uzyskanie pozwolenia na użytkowanie etapu I
18.12.2019 - zakończenie robót budowlanych etapu I
03.06.2019 - przekazanie placu budowy Wykonawcy
28.05.2019 - podpisanie umowy na Wykonanie Robót Budowlanych z Firmą Budowlano – Drogową MTM SA
26.03.2019 - ogłoszenie wyboru Wykonawcy Robót Budowlanych – etap I (zwycięska oferta: Firma Budowlano – Drogowa MTM SA)
08.03.2019 - termin składania ofert na Wykonawcę Robót Budowlanych – etap I
28.01.2019 - publikacja zapytania ofertowego na Wykonawcę Robót Budowlanych – etap I
25.01.2019 - podpisanie umowy na usługę wdrażania i rozliczania projektu.
18.01.2019 - ogłoszenie wyboru Wykonawcy usługi wdrażania i rozliczania projektu (zwycięska oferta: firma MF PROJEKT Monika Frygier)
16.01.2019 - termin składania ofert na Wykonawcę usługi wdrażania i rozliczania projektu
08.01.2019 - publikacja zapytania ofertowego na Wykonawcę usługę wdrażania i rozliczania projektu
21.12.2018 - podpisanie umowy o dofinansowanie między Balticon S.A. a CUPT
07.11.2018 - otrzymanie przez Balticon S.A. pozytywnej decyzji o dofinansowaniu projektu
30.08.2018 - podpisanie umowy o pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego
21.06.2018 - ogłoszenie wyboru Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (zwycięska oferta: firma Terma-Instal Przedsiębiorstwo Instalacyjne Wykonawstwo-Projektowanie inż. Łukasz Żukowski)
06.06.2018 - termin składania ofert na pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego
23.05.2018 - publikacja zapytania ofertowego na pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego