Zespół depotu kontenerowego

Dysponent

Jestem osobą pierwszego kontaktu na depocie i wizytówką firmy. Moje biuro to centrum sterowania ruchem.

Dbam o sprawny przepływ wszystkich kontenerów przez plac. Koordynuję prace związane z obsługą systemu i wydawaniem oraz przyjmowaniem kontenerów.

Każdy kontener przed wjazdem na depot podlega mojej kontroli. Nadaję mu stan techniczny i kieruję w odpowiednią sekcję, gdzie jest on rozładowywany.

Większość dyspozycji składam przez nasz system – aplikację Balticon24. Czasem z kolegami „operatorami” kontaktuję się poprzez radio.

Ze mną kontaktują się przewoźnicy i klienci. Wymieniamy się informacjami poprzez aplikację. Niektóre sprawy wyjaśniam osobiście.”

20220427_085313

Operator maszyny

„Reprezentuję niszowy i odpowiedzialny zawód operatora. Obsługuję rozładunki kontenerów z ciężarówek oraz formuję składy kolejowe. Wstawiam również kontenery do stanowisk serwisowych i hal remontowych.

Kontenery na depot ustawiam w bloki o wysokości nawet 7 kontenerów High Cube. Wysokością odpowiadają one ośmiopiętrowym budynkom.

Układarki reach-stacker i side loader to specjalistyczny sprzęt. W Balticonie zostałem przeszkolony z ich obsługi oraz uzyskałem uprawnienia UDT/TDT.

Dbam o swoje maszyny oraz kontenery.”

 

OPERATOR.MASZYNY

Serwisant chłodni

„Zajmuję się serwisem chłodni. Codziennie trafiają do mnie dziesiątki kontenerów, w których sprawdzam działanie układu chłodniczego. Przygotowane przeze mnie chłodnie zostaną załadowane towarem i trafią do różnych krajów świata.

Czasami jeżdżę autem serwisowym sprawdzać chłodnie w portach bądź na statkach. Niewiele osób zna się na układach chłodniczych, więc koledzy z innych firm dzwonią zwykle do nas – „chłodniarzy” i proszą o pomoc.

Ukończyłem technikum elektryczne, a zawodu nauczyłem się podczas szkoleń w Balticonie lub za granicą u producentów chłodni. W firmie nabyłem certyfikaty wszystkich światowych producentów agregatów. Zdobyłem uprawnienia, które są rzadkością na rynku pracy. W dobie rozwijającej się konteneryzacji, jestem poszukiwanym specjalistą.”

6

Ślusarz - Spawacz

„Moim zadaniem jest naprawa uszkodzonych kontenerów. Wiele z kontenerów, które trafia do nas na depot, wymaga przygotowania przed kolejną podróżą.

Część z kontenerów ma drobne uszkodzenia eksploatacyjne. Zdarzają się również takie po poważniejszych przejściach.

Moje zadanie jest odpowiedzialne, gdyż naprawione przez nas kontenery zostaną załadowane towarem o wadze nawet 27 ton! Dbam o to, aby spełniały one najwyższe normy bezpieczeństwa.

Budowy kontenerów i sekretów fachu „remontowca” nauczyłem się podczas praktyk w Balticonie. Po szkoleniu wewnętrznym, zdałem egzamin i nabyłem uprawnienia spawalnicze.”

 

1

Kierownik depotu

„W każdej orkiestrze jest potrzebny dyrygent. Pracuję z rewelacyjnymi „artystami”, którzy świetnie sobie radzą bez mojej pomocy. Dobrze o tym wiem, bo zaczynałem pracę w Balticon jako dysponent.

Moim podstawowym zadaniem jest dbanie o bezpieczeństwo pracy i sprawy wielu grup – pracowników, kierowców, klientów.

Codziennie monitoruję wskaźniki KPI – jak czas serwisu, jakość napraw. Moją odpowiedzialnością jest, aby armatorzy mogli pobrać dobrze i szybko przygotowany sprzęt z naszego depotu.

Rozumiem jak trudna jest praca kierowcy oraz to, że oni się zawsze spieszą. Dbam o to, aby byli oni sprawnie i kulturalnie obsługiwani na depocie.”

 

 

MANAGER1

Zespół transportowy

Kierowca

„Ciężarówka to mój drugi dom. Nie tylko w nim pracuję, ale także śpię i jem. Aby moja praca była komfortowa, w samochodzie mam zawsze lodówkę, naczynia i butlę gazową, co umożliwia mi przechowywanie i przygotowywanie posiłków.

Praca kierowcy to trudny zawód, ale również bardzo ciekawy, bo oprócz tego, że spędzam wiele godzin w trasie, poza domem i z dala od rodziny, to daje mi on możliwość zobaczenia wielu ciekawych miejsc.

Usługi jakie świadczę będąc kierowcą mają ogromne znaczenie, bo dzięki nam, kierowcom, Wy macie pełne półki w sklepach i stały dostęp do różnego rodzaju towarów.”

IMG02907

Opiekun klienta

„Jako opiekun klienta, trzymam pieczę nad kursami i zleceniami transportowymi.
To ze mną kontaktujesz się, gdy chcesz zaplanować przewóz swojego kontenera.
Jestem odpowiedzialny za wprowadzanie danych do naszego systemu, awizację w porcie oraz jestem wsparciem dla naszych kierowców.
Co pewien czas pełnię dyżur na telefonie alarmowym, dzięki czemu zapewniam całodobowe wsparcie dla kierowcy i spokojne wieczory moim kolegom.
We współpracy z działem planowania dbam o rzetelną i staranną realizację zleceń transportowych, co ma znaczący wpływ na zadowolenie naszych klientów.”

Happy customer service agent working in call center.

Planowanie

„Codziennie dbam o to, by idealnie zaplanować kurs dla każdego kierowcy, przy uwzględnieniu jego czasu pracy oraz czasu jazdy. Jesteśmy z kierowcami zespołem, który ma świadomość jak ważny jest czas i punktualność w branży logistycznej.

Jesteśmy ludźmi, dlatego dbamy o relacje z przewoźnikami. Pracę planuję tak, aby zrealizowane zostało jak najwięcej zleceń przy wykręceniu jak największej ilości kilometrów, uwzględniając sprawy serwisowe, a także prywatne kierowców. Wychodzimy z założenia: dobry zespół to zdrowa relacja!”

13

Manager

„Jestem wsparciem dla swojego zespołu. Każdy członek zespołu jest dla mnie tak samo ważny i staram się go wspierać na każdym kroku. Dbam o atmosferę w pracy, pomagam rozwiązywać bieżące problemy swojego działu i służę pomocą o każdej porze.
Dbam, aby każdy czuł się dobrze w zespole, czerpał satysfakcję z powierzanych zadań, poszerzał swoje umiejętności i dążył do rozwoju.
Pielęgnuję również relacje z naszymi klientami, buduję zaufanie, przygotowuję wyceny, biorę udział w spotkaniach i przetargach. Dbam o to, aby każdy klient darzył nas zaufaniem i otrzymał profesjonalną obsługę na najwyższym poziomie.
Razem z zespołem działu planowania, tworzymy zgraną całość. Dzięki naszej współpracy i zaangażowaniu cały czas się rozwijamy, udoskonalamy i szukamy nowych rozwiązań, aby podnosić jakoś naszych usług.”

people-taking-part-of-business-event

Bohaterowie drugiego planu

Specjalista ds. HR

„W firmie zajmuję się szeroko pojętym HR-em. Na co dzień, oprócz prowadzenia procesów rekrutacyjnych i analizowania aplikacji potencjalnych pracowników, zajmuję się tematami dotyczącymi pracowników obecnych.

Część swojego czasu poświęcam na spotkania z kandydatami oraz rozmowy telefoniczne. Jestem pierwszą osobą, z którą, zarówno potencjalny, jak i nowozatrudniony pracownik ma kontakt. Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz, dlatego moim zadaniem jest, by to wrażenie było pozytywne.

Uważam, że rzetelnie prowadzone działania HR-owe dają możliwość firmie pozyskania nie tylko wielu wartościowych pracowników, ale przede wszystkim ludzi.”

front-view-of-defocused-woman-offering-hand-shake-after-being-hired

Specjalista ds. sprzedaży

„Moja praca nie należy ani do łatwych, ani do prostych. Jest związana z nieustannym kontaktem z ludźmi. Klienci są różni, więc moje umiejętności powinny sprostać każdemu z nich. Jestem odpowiedzialna za nawiązanie i utrzymanie kontaktu z klientami. Sprzedaję, wynajmuję, zlecam modyfikacje kontenerów oraz organizuję transport, często z załadunkiem i rozładunkiem.

Lubię to, co robię, bo wierzę, że to ma sens. Efekt mojej pracy widoczny jest od razu. Dostarczony kontener, to zadowolony klient.”

12

Programista

„Tworzę zaawansowane oprogramowanie dedykowane, które jest wykorzystywane w firmie w każdym obszarze jej działalności,  począwszy od komunikacji z kierowcami, przez koordynację działań związanych z organizacją transportu, po usługę sprzedaży i wynajmu kontenerów. Koduję w php, c++, C#. Wraz z kolegami z działu IT, tworzymy zgrany zespół, dzięki czemu dobrze nam się współpracuje, a to ma znaczący wpływ na efekty naszej pracy. Zawsze dowozimy oprogramowanie na czas!”

Developing programmer Development Website design and coding tech

Jesteś ambitny? Chcesz się rozwijać?
Poznaj nasz program szkoleń.

Chcesz z nami pracować?