“Jestem osobą pierwszego kontaktu na depocie i wizytówką firmy. Moje biuro to centrum sterowania ruchem.
Dbam o sprawny przepływ wszystkich kontenerów przez plac. Koordynuję prace związane z obsługą systemu i wydawaniem oraz przyjmowaniem kontenerów.
Każdy kontener przed wjazdem na depot podlega mojej kontroli. Nadaję mu stan techniczny i kieruję w odpowiednią sekcję, gdzie jest on rozładowywany.
Większość dyspozycji składam przez nasz system – aplikację Balticon24. Czasem z kolegami „operatorami” kontaktuję się poprzez radio.
Ze mną kontaktują się przewoźnicy i klienci. Wymieniamy się informacjami poprzez aplikację. Niektóre sprawy wyjaśniam osobiście.”
„Reprezentuję niszowy i odpowiedzialny zawód operatora. Obsługuję rozładunki kontenerów z ciężarówek oraz formuję składy kolejowe. Wstawiam również kontenery do stanowisk serwisowych i hal remontowych.
Kontenery na depot ustawiam w bloki o wysokości nawet 7 kontenerów High Cube. Wysokością odpowiadają one ośmiopiętrowym budynkom.
Układarki reach-stacker i side loader to specjalistyczny sprzęt. W Balticonie zostałem przeszkolony z ich obsługi oraz uzyskałem uprawnienia UDT/TDT.
Dbam o swoje maszyny oraz kontenery.”
„Zajmuję się serwisem chłodni. Codziennie trafiają do mnie dziesiątki kontenerów, w których sprawdzam działanie układu chłodniczego. Przygotowane przeze mnie chłodnie zostaną załadowane towarem i trafią do różnych krajów świata.
Czasami jeżdżę autem serwisowym sprawdzać chłodnie w portach bądź na statkach. Niewiele osób zna się na układach chłodniczych, więc koledzy z innych firm dzwonią zwykle do nas – „chłodniarzy” i proszą o pomoc.
Ukończyłem technikum elektryczne, a zawodu nauczyłem się podczas szkoleń w Balticonie lub za granicą u producentów chłodni. W firmie nabyłem certyfikaty wszystkich światowych producentów agregatów. Zdobyłem uprawnienia, które są rzadkością na rynku pracy. W dobie rozwijającej się konteneryzacji, jestem poszukiwanym specjalistą.”
“Moim zadaniem jest naprawa uszkodzonych kontenerów. Wiele z kontenerów, które trafia do nas na depot, wymaga przygotowania przed kolejną podróżą.
Część z kontenerów ma drobne uszkodzenia eksploatacyjne. Zdarzają się również takie po poważniejszych przejściach.
Moje zadanie jest odpowiedzialne, gdyż naprawione przez nas kontenery zostaną załadowane towarem o wadze nawet 27 ton! Dbam o to, aby spełniały one najwyższe normy bezpieczeństwa.
Budowy kontenerów i sekretów fachu “remontowca” nauczyłem się podczas praktyk w Balticonie. Po szkoleniu wewnętrznym, zdałem egzamin i nabyłem uprawnienia spawalnicze.”
“W każdej orkiestrze jest potrzebny dyrygent. Pracuję z rewelacyjnymi “artystami”, którzy świetnie sobie radzą bez mojej pomocy. Dobrze o tym wiem, bo zaczynałem pracę w Balticon jako dysponent.
Moim podstawowym zadaniem jest dbanie o bezpieczeństwo pracy i sprawy wielu grup – pracowników, kierowców, klientów.
Codziennie monitoruję wskaźniki KPI – jak czas serwisu, jakość napraw. Moją odpowiedzialnością jest, aby armatorzy mogli pobrać dobrze i szybko przygotowany sprzęt z naszego depotu.
Rozumiem jak trudna jest praca kierowcy oraz to, że oni się zawsze spieszą. Dbam o to, aby byli oni sprawnie i kulturalnie obsługiwani na depocie.”
“Ciężarówka to mój drugi dom. Nie tylko w nim pracuję, ale także śpię i jem. Aby moja praca była komfortowa, w samochodzie mam zawsze lodówkę, naczynia i butlę gazową, co umożliwia mi przechowywanie i przygotowywanie posiłków.
Praca kierowcy to trudny zawód, ale również bardzo ciekawy, bo oprócz tego, że spędzam wiele godzin w trasie, poza domem i z dala od rodziny, to daje mi on możliwość zobaczenia wielu ciekawych miejsc.
Usługi jakie świadczę będąc kierowcą mają ogromne znaczenie, bo dzięki nam, kierowcom, Wy macie pełne półki w sklepach i stały dostęp do różnego rodzaju towarów.”
“Jako opiekun klienta, trzymam pieczę nad kursami i zleceniami transportowymi.
To ze mną kontaktujesz się, gdy chcesz zaplanować przewóz swojego kontenera.
Jestem odpowiedzialny za wprowadzanie danych do naszego systemu, awizację w porcie oraz jestem wsparciem dla naszych kierowców.
Co pewien czas pełnię dyżur na telefonie alarmowym, dzięki czemu zapewniam całodobowe wsparcie dla kierowcy i spokojne wieczory moim kolegom.
We współpracy z działem planowania dbam o rzetelną i staranną realizację zleceń transportowych, co ma znaczący wpływ na zadowolenie naszych klientów.”
“Codziennie dbam o to, by idealnie zaplanować kurs dla każdego kierowcy, przy uwzględnieniu jego czasu pracy oraz czasu jazdy. Jesteśmy z kierowcami zespołem, który ma świadomość jak ważny jest czas i punktualność w branży logistycznej.
Jesteśmy ludźmi, dlatego dbamy o relacje z przewoźnikami. Pracę planuję tak, aby zrealizowane zostało jak najwięcej zleceń przy wykręceniu jak największej ilości kilometrów, uwzględniając sprawy serwisowe, a także prywatne kierowców. Wychodzimy z założenia: dobry zespół to zdrowa relacja!”
“Jestem wsparciem dla swojego zespołu. Każdy członek zespołu jest dla mnie tak samo ważny i staram się go wspierać na każdym kroku. Dbam o atmosferę w pracy, pomagam rozwiązywać bieżące problemy swojego działu i służę pomocą o każdej porze.
Dbam, aby każdy czuł się dobrze w zespole, czerpał satysfakcję z powierzanych zadań, poszerzał swoje umiejętności i dążył do rozwoju.
Pielęgnuję również relacje z naszymi klientami, buduję zaufanie, przygotowuję wyceny, biorę udział w spotkaniach i przetargach. Dbam o to, aby każdy klient darzył nas zaufaniem i otrzymał profesjonalną obsługę na najwyższym poziomie.
Razem z zespołem działu planowania, tworzymy zgraną całość. Dzięki naszej współpracy i zaangażowaniu cały czas się rozwijamy, udoskonalamy i szukamy nowych rozwiązań, aby podnosić jakoś naszych usług.”
“W firmie zajmuję się szeroko pojętym HR-em. Na co dzień, oprócz prowadzenia procesów rekrutacyjnych i analizowania aplikacji potencjalnych pracowników, zajmuję się tematami dotyczącymi pracowników obecnych.
Część swojego czasu poświęcam na spotkania z kandydatami oraz rozmowy telefoniczne. Jestem pierwszą osobą, z którą, zarówno potencjalny, jak i nowozatrudniony pracownik ma kontakt. Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz, dlatego moim zadaniem jest, by to wrażenie było pozytywne.
Uważam, że rzetelnie prowadzone działania HR-owe dają możliwość firmie pozyskania nie tylko wielu wartościowych pracowników, ale przede wszystkim ludzi.”
“Moja praca nie należy ani do łatwych, ani do prostych. Jest związana z nieustannym kontaktem z ludźmi. Klienci są różni, więc moje umiejętności powinny sprostać każdemu z nich. Jestem odpowiedzialna za nawiązanie i utrzymanie kontaktu z klientami. Sprzedaję, wynajmuję, zlecam modyfikacje kontenerów oraz organizuję transport, często z załadunkiem i rozładunkiem.
Lubię to, co robię, bo wierzę, że to ma sens. Efekt mojej pracy widoczny jest od razu. Dostarczony kontener, to zadowolony klient.”
“Tworzę zaawansowane oprogramowanie dedykowane, które jest wykorzystywane w firmie w każdym obszarze jej działalności, począwszy od komunikacji z kierowcami, przez koordynację działań związanych z organizacją transportu, po usługę sprzedaży i wynajmu kontenerów. Koduję w php, c++, C#. Wraz z kolegami z działu IT, tworzymy zgrany zespół, dzięki czemu dobrze nam się współpracuje, a to ma znaczący wpływ na efekty naszej pracy. Zawsze dowozimy oprogramowanie na czas!”